PERKARA UTAMA BAGI SESEBUAH PEMBUNGKUSAN

PERKARA UTAMA BAGI SESEBUAH PEMBUNGKUSAN
Menurut Adduci & Keller (2008) terdapat
empat PERKARA utama bagi sesebuah pembungkusan itu
berjaya antaranya :
i) Indentify
Identify merujuk
kepada sejauh manakah pengguna boleh mengenali produk atau pembungkusan yang
dipamerkan apabila mereka membelinya dan ianya menjadi asa kepada mereka bentuk
bungkusan.
ii) Functionality
Bagi setiap
produk yang dibeli, para pengguna akan melihat dan memastikan bahawa keupayaan
produk tersebut berfungsi . Keupayaan berfungsi oleh produk tersebut
meningkatkan keyakinan pengguna kepada matlamat yang keinginan mereka untuk
membeli
iii) Personality
Personality
merujuk kepada bagaimanakah maklumat yang di reka bentuk ke atas produk
bungkusan berkesan, menarik, serta memberi impak tatkala melihat kali pertama
dan berfungsi dengan baik? Maksudnya yang mudah ialah berjayakah reka bentuk
pembungkusan mempengaruhi cita rasa pengguna untuk membeli?
iv) Navigation
Navigation
merujuk kepada pengguna mengetahui dalam mencari di mana memperolehi produk yang dijual. Faktor ini sama seperti
faktor identification, yang bergantung kepada gaya reka bentuk yang terdiri
daripada Taipografi, Warna, Pattern, Huruf dan Rupa
Ternyata bahawa keempat-empat faktor yang
dinyatakan di atas dapat membantu anda dalam mereka bentuk dalam menghasilkan packaging
yang terbaik i, menarik dan berkesan.
Diharapkan maklumat ini serba sedikit dapat
menambah pengetahuan anda. Nantikan informasi yang seterusnya.
Terima kasih.
CREATIVE BRILLIANT
ARTS
LOCATED AT STATION 18,
PENGKALAN PERAK.
Adress: NO.73A, JALAN PENGKALAN UTAMA 1, TAMAN
PENGKALAN UTAMA, 31650 IPOH, PERAK.
Contact: 0175426061 😉
#ilmumanfaat
#strategiperniagaan
#duniaperniagaan
#maju
#jomkongsiilmu
#teknikperniagaan
#berjayaduniadanakhirat
#tipsperniagaan
#melayuboleh
Comments
Post a Comment